Måste hitta gråskalan mellan det svarta och vita

Lilla A gjorde i dag premiär i en babysångsgrupp. Efteråt var det sedvanlig fikastund för föräldrarna med tillhörande bebisprat.

Jag borde vara stålsatt. Jag hade ju bestämt att alla föräldrar gör sitt bästa på sitt sätt, att sluta vara så fördömande. Likaväl så kände jag hur det ryckte i bekymmersrynkan då en mamma tipsade mig om femminutersmetoden. Det skär i mitt ömmande modershjärta då jag tänker på storgråtande bebisar.

Men så är jag ju den som grät då blodprovs togs på lilla A, tittar bort då pappan klipper hennes naglar och bannade BVC-sköterskan som lipaserade lilla A:s navel. Att jag både dissekerat och obducerat under utbildningen tycks vara ett minne blott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0