Veronica Maggio

Igår var jag på en grym konsert på cirkus. Veronica Maggio, hon var grym. Det är sån känsla att se någon live, helt annorlunda än att spela skivan hemma.

Under hennes fjärde låt grät jag. Inte enbart för stämningen, utan för att en liten tjej (ca 6 år) som kämpat för att hålla sig vaken blev utburen av sin pappa. Hon sov djupt och missade det hon garanterat väntat på i veckor.

Under den supersköna avslutande låten (innan alla extranummer) föll tårarna igen. Denna gång var jag alldeles upprymd av musiken och ville helst av allt ställa mig upp och ryckas med. Snett ner i trappan till höger såg jag hur en liten tjej (ca 8 år) rådiggar. Hon sjunger med i texten, dansar och klappar händerna högt över huvudet. Hon, uttrycker allt det vi andra känner. Så härligt.

Det är så man vet att man blivit mamma. Mamma till sin fina dotter som kommer att växa upp och vara lika ärlig och ogenerad i sin person. Man gråter av lycka då man ser sin dotter i andra barn, så som hon kanske är i framtiden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0