Uppsala tur och retur

Äventyrslusten tog överhanden idag. Jag och Lilla A hoppade på regionaltåget och åkte till mysiga Uppsala.

Min och Lilla A:s första gång i studentstaden. Vi blev guidade av bästa H och fick se hur hon har det. Vi åt lunch på nation och traskade förbi Sveriges största kyrka. Mäktigt! Loppisar två hann vi med. Som en skänk från ovan (eller förbannelse) uppenbarade sig det perfekta skrivbordet. Vi som så länge sökt kontor.

Hemma fick sambon för en gångs skull sova ut ordentligt efter ett nattjourspass. Han fick ny energi och städade fint i hemmet. Jag, däremot, har suttit som en degklump i soffan.

Strax, då det charmerande trollet sover, är det filmdags. Undrar hur många filmer vi sett sen Lilla A:s födelse?

Hur ska vi få hem skrivbordet som står reserverat på Sirius loppmarknad? Jag måste ha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0