Bebbe, Bebis och Docka

Kärt barn har många namn. Dockor är var Lilla A leker med nu. Hon matar, hon bär, hon nattar, hon skjussar, hon bäddar, hon läser, hon sjunger, hon ger nappflaska, hon dansar, hon vyssjar, hon klär på, hon kramar, hon klär av, hon pussar, hon klappar, hon sitter, hon ger nappen, hon vaggar. Ja, listan kan göras lång. Och det mesta av det här gör hon på eget initiativ.

Helt otroligt egentligen att hon vet hur man ska ta hand om en bebis. Minns hon sådant från sin egen bebistid?

Kommentarer
Postat av: Eva[Bland rosa och blåa tuttar]

Precis. Jag frågar mig också hur min son har lärt sig att krypa runt på golvet med bilar och brumma samt lasta lastbilen med frontlastare. För det är inte något som jag lärt honom. (Och dockan som jag tränade honom med innan lillasyster kom, flyger all världens väg=noll intresse.) Jämställdhetsdebatter i all ära, men jag tror nog fasen på att det finns något inre som styr också.

2009-11-11 @ 12:07:11
URL: http://skruttisochjag.blogg.se/
Postat av: MammaJezzica

Jag har funderat på det samma...hur kan de veta? Kan det faktist vara möjligt att de minns hur de själva har blivit behandlade :D ? Ganska charmigt i vilket fall som helst.

2009-11-11 @ 19:03:04
URL: http://mammajezzica.blogspot.com
Postat av: Nina

Lilla A leker minst lika flitigt med sina bilar. Rrrrrr, brummar hon runt längs väggar, fönster och golv. Jag är ganska nöjd över att hon gillar motorfordon så mycket, hoppas att hon får fortsätta med det när hon börjar på dagis. Risken finns att hon uppmuntras gå till dockorna istället för bilarna då hon plockar på uppmärksamhet.

Jag minns hur avundsjuk jag brukade vara på min killkompis alla stora fina lastbilar. Jag ville också ha!



Men helt otroligt att de VET hur man ska ta hand om dockorna...

2009-11-18 @ 16:25:51
URL: http://somlillamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0