Nicke Nyfiken eller Klas Kontrollant?

Efter att haft några kvällar med rätt besvärliga nattningar (uppemot två timmar och längre), begav jag mig igår kväll iväg (på sambons order) på shoppingtur strax efter åtta. En minut över nio fick jag meddelande om att Lilla A somnat och att jag skulle komma hem. På tunnelbanan hem konstaterade jag att det blir en dyr historia om jag ska shoppa varje kväll. Tvåtusen kronor i timmen får sambon muta mig med.

Nåväl. Shoppingkassarna stod uppradade i hallen imorse. Lilla A avslutade frukosten i förtid för att noggrannt undersöka allt mamma handlat. Nu har vi rottingkorgar staplade på hög, tyg som matta och resårgummi förpackningen är öppnad.

Nåt ska väl mamma och Lilla A roa sig med, då pappan tog sitt festpick och pack och drog till Sveriges framsida på grabbhelg. Fredagsstädning på agendan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0