Blåa jacka

För någon vecka sen började Lilla A försiktigt peka ut lite färger på saker.

Mammas blåa jacka. Ainas rosa napp. Röööd och gröööööön.

Jag kände inte riktigt att vi kunde ta det som vår förtjänst och tänkte att nu är det dags att bli lite mera pedagogisk, strukturerad och planerad. Mammasamvetet gnagde en aning eftersom jag inte är en sån förälder som jag trodde att jag skulle vara. Tills jag kom på! Vi läser ju faktiskt denhär. Där Tummen är i Rödland, Lilaland, Gularika och många andra enfärgade riken. Man kan tydligen vara pedagogisk omedvetet också. En egenskap jag har kanske?


Kommentarer
Postat av: Joppe

A lär sig SJÄLV det hon VILL lära sig, genom att iaktta och härma. Färgerna lär sig allihopa fast ingen lär ut det. Någon pedagogik behövs inte, förutom då kanske omedveten sådan, så det behöver du inte ha dåligt samvete för, snarare tvärtom :)

2010-06-17 @ 18:29:52
Postat av: Peppe

TUMMEN! Jag hade glömt Tummens existens till för en vecka sedan då min mamma kom med en Tummentröja som present åt Vidar. Nostalgitrippen var fantastisk.

2010-06-18 @ 09:57:03
URL: http://Livetihelsingfors.blogspot.com
Postat av: Nina

Joppe: TACK!



Peppe: Tummen är super! Och Mumin!

2010-06-18 @ 14:53:47
URL: http://somlillamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0