Gammalmodiga mamman




På vissa punkter är jag otroligt konsekvent.

Som dotter till ett långvarigt öronbarn, måste Lilla A ha något på huvudet utomhus. Lilla A får välja mellan mössa eller huva. Att vara barhuvad är inget alternativ. Och tänk - det fungerar!

Speciellt vid en årstid tänker jag mycket på min farmor och citerar henne friskt. De första riktiga vårdagarna vägrar jag klä av mig och Lilla A för mycket.
"Man skall inte klä av sig kläderna för tidigt." och "Sitt inte på marken - det är inte varit midsommar än!"


Sambon berättade en aning förvånat idag att Lilla A är det enda barnet som har mössa då han hämtar henne från dagis. Jee, farmor lever vidare!

Kommentarer
Postat av: Katharina

Jag tog också av mössan för några veckor sedan, hon får så hiskeligt varmt och blir då så sur av den, men jag tog ju av den för att jag trodde att det var okej..men jag vet inte, borde jag fortsätta ha på den? Hon har inte haft en förkylning hittills ännu så hon verkar ju ha bar immunförsvar..?

2010-05-20 @ 08:19:54
URL: http://katharina.peppar.fi
Postat av: Nina

Vi hade mössa hela första sommaren, men då var ju hon nyfödd och hade inte så mycket hår som din A. ;) Vi hade silkestunna bomullshjälmar då.

Jag är, som ovan nämnt, ett öronbarn och blev jämt sjuk av drag kring öron, hals och fötter... Därför är jag något petnoga med huvudbonader.

Förra sommaren använde vi solhattar för att skydda mot solen, så blir väl det sen i sommar också. Men nu tycker jag fortfarande att värmen kan vara lite förrädisk. Vinden är inte speciellt varm än - så öronen hålls skyddade hos oss. Det är antagligen olika hur barnen klarar drag. :)



Din A får än så länge antikroppar då du ammar. Om jag inte minns fel så har barnen sämst immunförsvar då de är kring halvåret. Bröstmjölken blir fattigare på antikroppar vad det lider och A börjar äta annan mat också.



2010-05-20 @ 21:38:50
URL: http://somlillamy.blogg.se/
Postat av: Kakkakaffe-Eva

Jag är nog en som föredrar mössan framför allt annat också. Även om sonen inte brukar vara av samma åsikt...

2010-05-30 @ 19:38:24
URL: http://kakkakaffe.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0