Tro inte att du är något

Som tidigare nämnts är Lilla A herren på täppan. Sen påsk 2009 har vi pottränat. Ibland med framgång, andra gånger med totalvägran.

Jag bjussar på en snutt från kvällen:
- Böja, böjan, säger Lilla A samtidigt som hon tar raska kliv mot toaletten.
- Jahaa, vill du byta blöja, mumlar jag och följer efter.
Lilla A tar av sig och torkar sig med toalettpapper, slänger pappret och spolar. Jag tar fram en ny blöja. Lilla A sätter sig på pottan, ler lite lömskt och kissar. Hon torkar igen, slänger och spolar. Sen vill hon ha blöjan.


Lilla A upphör aldrig förvåna. Pottan, som hon milt sagt ogillat* senaste halvåret, fick stå till tjänst**. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - Lilla A bestämmer allt.

Du skall inte tro att du är något. Du skall inte tro att du är den som ska visa vägen, mamman. Lilla A visar själv när hon är redo för förändring.


* Träningen har därmed varit lagd på is.
** Summa kiss i pottan innan är ungefär en gång. Summa kiss bredvid pottan är kanske tjugo gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0