Barnkär



Då vi går utanför hemmet är det alltid någon som pockar på Lilla A:s uppmärksamhet. Innan hon föddes hade jag litet förutfattade meningar och tänkte att det mest är tjejer som försöker charma (och charmas av) bebisar.

Tio månader senare kan jag konstatera att så inte är fallet. De barnkäras skara utgörs av alla kön och åldrar. Den ser ut som populationen i övrigt. Mest berörd blir jag då tonårskillar kikar på Lilla A och lockar fram leenden från henne. Att pubertala killar kan stå upp för sitt bebisintresse trots att de är med sina kompisar. Idag mötte vi en sådan grabb på bussen. Mitt ömmande modershjärta ville lyfta honom till skyarna och uppmuntra honom att fortsätta vara mjuk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0