Droppen som fick bägaren att rinna över

Mammans lyxliv har börjat. I söndags införskaffade vi ett badkar. Spontan lyckoträff tyckte vi.

Projekt urrensing började i samma sekund badkaret bars in. Ut med förvaring, in med avslappning!

Eftersom vi blev en byrå fattigare är vi tvungna att skapa ny plats för alla (trettiotals) handdukar, tandvårdsartiklar, blöjor, (hundratals?) hudvårdsprodukter och annat jox som den förvarat. Rensa garderoberna så vi får plats med handdukarna, men VAR ska allt det andra få plats?

Byrån ner till förrådet, som redan det är översvämmat av gammalt skräp, skolböcker, skidkläder, överflödigt porslin, madrasser, instrument, julprydnader, urväxta bebiskläder, bebisgym, babysittrar, vinterkläder, täcken, textilier, racketar, sportklubbor, hatthylla, toalettskåp, avhängda dörrar, speglar, tomma kartonger... Ut med allt från förrådet - gör plats för byrån!

Behöver jag säga att det är en aning stökigt hemma? Jag var väl medveten om att vi hade ett par för många möbler och ofantligt mycket saker på våra 43 kvadratmeter, men inte trodde jag att ett badkar skulle ställa till med en sådan oreda.



En ny insikt träffade mig igår. Jag har mött min överman då det gäller att samla på sig saker, nostalgispara gammalt skräp - min sambo. Vilket par vi är!

Undrar hur Lilla A blir? Och hur det kommer att bli om vi bor i hus i framtiden? Jag bävar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0