Vilken natt

Inatt var Lilla A vaken mellan tre och fyra. Hon var inte munter. Jag var (för en gångs skull) envisare än flickebarnet och lät henne inte snutta. Det resulterade att hon till slut somnade i på min överarm, med benen  på min mage. Skön ställning för mig? Kunde jag flytta på mig?

Summan blev att jag låg vaken ett långt tag till. Ännu en skrikepisod, som tur lite kortare. Mamma och barn somnade om. Vid halv sju vaknade vi, Lilla A fick äntligen amma. I min sömnyra placerade jag hoppfullt Lilla A, som redan då hade de stora runda pigga ögonen, i hennes spjälsäng och gick med mina komalika steg till min säng. Jag slängde mig på mage (yes, mjölkbomberna ursugna!) och kastade kudden över huvudet. Lilla A pratade på med sina kramdjur. Nästa gång jag vaknade var klockan tjugo i nio. TJUGO I NIO! Lilla A hade alltså somnat om.

Sovmorgon har inte hänt sedan... Jag minns inte!

Idag är en bra dag!

Trevlig valborg alla svenskar! Glada vappen alla finlandssvenskar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0