En elefant balanserade*

Att vara en bra förälder är inte alltid så lätt. Ibland en hårfin balansgång.

Inom ett dygn har jag bemöts ofta av två olika människotyper**. Den ena tycker att ens barn är bortskämd för att barnet gråter då hon inte får leksaken hon sett i någon hylla. Den andra typen tycker däremot att man är en dålig mamma och osnäll*** då barnet gråter för att man även i offentligheten försöker uppfostra barnet.

Det är helt okej att ha åsikter om okända barn och dess föräldrar****. Det är inte okej att uttala dem.


* Lilla A vill höra den då hon går och balanserar på allehanda kanter.
** Kvinnor. I övre medelåldern.
*** "Din mamma är inte snäll" sa damen direkt till Lilla A.
**** Alla får tänka sitt. Tyvärr är vi snabba att döma andra.


Kommentarer
Postat av: Joppe

I allmänhet ska man akta sig för att bilda någon åsikt om personer som man har iakttagit i bara några sekunder eller minuter, man har antagligen fel.

2010-08-11 @ 11:02:22
Postat av: Michaela

Jag bara hatar ordet bortskämd! I alla dess betydelser. Min mamma ser det som en självklarhet att ungen är så bortskämd när han nu har en famnperiod och det kommer han säkert också att vara om han vill ha tomater i butiken och jag köper det. Hatar ordet. Och såna människor som blandar sig i också.

2010-08-11 @ 14:25:31
URL: http://michaelasvida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0