Superwoman*

Alltiallo som jag blev lite abrupt i onsdags, får mig att känna mig ganska effektiv**. Det mesta hemma omhändertas av mig. Efter en dag med bad, parklek, matimängder, städ, uppmuntrande, promenerande, annan lek, tablettdosering, tvättförberedelser, springaochhämtadetsjuklingenbehöver(ochvill ha), köpa sterila saker på apoteket, hålla små och stora någorlunda rena, tyckte jag faktiskt att jag är snäppet übermänniska som trots det plötsliga störtregnet drar på mig regnstället för att hinna cykla och veckohandla*** en kvart innan butiken stängde. Och dessutom kom jag på att i löftet ingick minst en springtur. Jahapp. Ut i regnet då. Tokiga jag****.

* Superkvinnan finns egentligen här. Ska få sitt tredje barn. Och hennes förstfödde är en månad äldre än Lilla A. Min klocka tickar visst tyst.
** Inte så sommarlovig som innan i alla fall.
*** Nåja. Rafsa ihop nåt. Som kanske blir några maträtter.
**** Mitt nya jag? Åtminstone augusti och september. Annars starfförlängs det. Valfri svordom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0