En halv, modifierad lista*

Jag är minst tre personer. Jag är jag, jag är Lilla A:s mamma och jag är sjukhustandläkare. Jag gillar att retas och skratta. Men mest är jag snäll.

Min första kärlek var jag ihop med i fem år av grundskoleåren. Han var fin och lärde mig hur man spottar ordentligt.

Mina föräldrar är bäst. De fattar (nästan) allt.

Äggröra. Frukostfavoriten hos den minsta i familjen.

Kärlek - varmt, respektfullt och känsligt.

Min dag innehöll morgonmys med Lilla A och Syster Mellan, massa patienter, två timmars övertid, utelåst sambo och dotter, uppvärmd pizza och jakt på möbler på blocket.

Min sambo kanske också kan kategoriseras som min bästa vän. Jag tycker nog att alla mina vänner är mina bästa vänner. Alla har de nåt som de är bästa på!

Personer som säger "ett ögonlock" då de ber en vänta lite tycker jag är lustiga. (Ett ögonblock var uppgiften.)

Jag tror på att ärlighet vara längst och att man måste våga lita på folk.

Största delen av min vakna tid idag hade jag på mig en vit SLL bussarong och vita klinikbyxor. Och jag passar inte i vitt.

Mina systrar är mina allkäraste systrar. De skulle jag göra det mesta för.

I min jobbväska har jag min "förstahjälpenvidpaniksituationer-pärm", akut tandvårds bok, en kloka listan bok, två anteckningsblock, en röd almanacka, en prislista för Folktandvårdens tandvårdspriser, tre kulspetspennor, sminkväska, plånbok, jobbnycklar, en lakritsmatta, tuggummi, alvedon och bindor. I min privata väska har jag en mandarin, smörgåsrån och servetter.

Min vecka kommer vara hektisk. Jobba muchos, hämta nycklar till nya lägenheten, besiktiga lägenheten så att den är städad (annars städa), hämta ID, klipptid, julbord med jobbet, ringa och tjata på alfakassan, jobba mera, flytta, köpa fler möbler på loppis/blcoket, ha sex personer som ska övernatta. Lämna och hämta på dagis också förstås.

Jag drömmer om mycket, men min pappa säger att man måste drömma mycket - så det är befogat!


* Egentligen skall man i bloggvärlden behandla en punkt per dag i en månads tid. Jag kör halva listan i ett svep. Någon har sagt nån gång att jag är effektiv, men mera om det vid tillfälle.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0