Nya rutiner

Jag har börjat jobba efter en skönt lång ledighet efter examen. Att vara ny inom jobbet tar nästan kål på vem som helst. Att sen kombinera det med en snart tvåochenhalvåring som är ovan att hänga så mycket på förskolan* har slukat all min (ok, vår) energi**.

Jag gjorde precis nya tider till förskolan. Att ha två som jobbar inom vården och inte ha pensionerade far- eller morföräldrar ger ganska intressanta lämnings- och hämtningstider. Jag bävar litet för förskolans kommentarer på tider som 12-17.30 en fredageftermiddag***.

Jag älskar för övrigt min arbetsplats. Jag har fått mitt drömjobb. Igår fick jag kramar av världens gladaste patient. Och hon tyckte det var schööööööönt då jag fyllde hennes hål.


* Och trotset.
** Have mercy.
*** Konsensus är lediga fredagar för många barn, de andra blir hämtade senast 15.30.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0