Superminnet

Imorse hittade Lilla A ett reklamblad vi fått från en stor kedja. På baksidan snirklade sig ett stort, fint mönster. (Liknande det på bilden.)

- Pappa ritade detdär, sa Lilla A.
- Näe, det är nog nån annan som ritat det, svarade jag lite tankspritt.
- Bodil ritade detdär, lyste Lilla A upp. Bodil ritade de mamma!

Jag har funderat på följande scenarion i nån timme:
A. Har Lilla A och Bodil ritat tillsammans och Lilla A sett att hon är grym på att teckna?
B. Har vi fått eller tittat på nåt som Bodil gjort, typ nåt kort, de senaste månaderna?*

Jag minns inte, men Lilla A kommer ihåg. Barndomen - vuxenlivet 1-0.



* Kan hon minnas 3-5 månader tillbaka? Min födelsedag är något långt bort tycker jag. Eller ännu länge - kan hon minnas bröllopskortet från i mars?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0