Eftermiddagsvilan



Efter en händelserik lång helg med massa sol och alldeles för lite sömn blev vi lämnade åt vårt vardagsöde idag. Mormor tog sin rullväska och reste hem.

Jag och Lilla A vilade på varsitt håll en stund. Hon invid sin leksakskorg och jag vid datorn. Efter ett redigt grötlass (!) skuttade vi iväg ut på trollets insomningsprocedur.

Duktiga jag ansöker om tilläggsstudiestöd för denna vår. Ska jag studera hårt i maj, vill jag ha betalt för det också. Håll tummarna för att Finlands folkpensionsanstalt, som det så vackert heter, ger mig lite fickpengar. Svenska försäkringskassan ger mig ingen mer föräldrapenning så eventuellt stöd skulle komma till väl användning kan jag garantera. Födelsedagspengarna tog slut då jag handlade kläder. Åt Lilla A givetvis!

Från och med nu borde jag studera under varje eftermiddagsvila. Åtminstone fram till 19 maj. Vad har jag gett mig in på?

Kommentarer
Postat av: Michaela

Blev lite nyfiken när jag läste ditt inlägg..Är det så att du ursprungligen kommer från Finland? Vad fick dig isf. att flytta till Sverige? Alltid intressant att veta lite bakgrund.

2009-04-29 @ 12:51:19
URL: http://michaelasvida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0