Effektivitet

Idag tog skriket skruv. Ofta har jag läst att man som småbarnsförälder ska be om hjälp innan man tappar kontrollen. Idag förlorade jag den. Ringde pappan, som bara skulle avsluta det han höll på med och sen vara tillgänglig en timme senare.

Lilla A skrek sig fördärvad i vagnen på promenaden ner till stan. Jag hade ingen aning var felet låg, utan försökte ignorera skriket i hopp om att den övertrötta skulle somna. Efter många blickar från förfärade människor bröt jag ihop. Varför vet jag ej. Ringde upp "Älskling" och la mobiltelefonen inne i vagnen. Orättvist att det jämt är bara jag som hör de värsta utbrotten.

Tio minuter efter nödsamtalet somnade Lilla A. Precis utanför affären jag tänkt besöka. En kvart senare var vilan över. Lika glad som Lilla A betalade jag de sex plagg jag hunnit prova. Behöver jag ens nämna att jag fyndade samtliga plagg? Utförsäljningar är min melodi, att det är 'Tag tre, betala för två' gör inte saken sämre. Det som dock tål att tänkas på är om det verkligen löns, eftersom man sällan kommer hem med det som behövs.

Nya tröjor och underkläder har jag ett skriande behov av. Summan av shoppingen idag var två kjolar, tre klänningar och ett par byxor.

En dag ska jag räkna mina klänningar, en dag då jag vågar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0