Framgången!


Efter en veckas stenhård grötkampanj vågade jag testa blanda en hel portion. Kvällsgröt gjord på en deciliter vatten.
Allt var upplagt för succé. Favoritbarnskivan i bakgrunden och båda föräldrarna med vid matbordet, men ej för fokuserade på Lilla A:s ätande. Jag sjöng med i musiken, pappa jobbade vid datorn och Lilla A lekte med mussladden.
Diskret skopade jag in sked efter sked havregröt toppad med aprikospuré.



Som belöning fick Lilla A dricka vatten från glas. Bland det bästa hon vet!

Två kvällar har Lilla A ätit upp hela grötportioner. Jag anar ljuset i amningstunneln!

Kommentarer
Postat av: Pia, Nova & Tindra

Man får ha en massa trick o trix ibland! När mina små åt dåligt en tid så lade jag p musik, och satt och "dansade" med till musiken, och plötsligt var det sååå roligt att äta! Jag gav samma tips åt pappa i huset, men va? sa han, aldrig att jag ska dansa vid matbordet.. ;)

2009-03-17 @ 09:23:36
URL: http://livolangtan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0