Nedräkning

Alla föräldralediga är inte helt nöjda med situationen jämt. Så gott som alla väntar sig att den andra föräldern ska avlösa ibland.

Just nu är vi inne i en period då pappan jobbar övertid jämt, dels på grund av extremt hög arbetsbelastning och sen hjälper det föga att han forskar vid sidan om också. Den 20 mars är hans deadline. Mitt liv börjar 21 mars. Ska jag då börja träna som jag suktat efter sen januari, ska jag gå på stan utan vagn, ska jag träffa mina barnlösa väninnor? Jag dagdrömmer varje dag och glömmer bort att jag planerat in skola alla de dagar pappa är hemma från 23 mars. Men i alla fall, jag kommer att få glädjen att längta efter mitt ljuva troll ibland.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0