Avslutning

Iklädda klänningar ska vi snart gå iväg på Lilla A:s första avslutning. Det är sista gången för babysången idag. Det firas med att sjunga i kyrkan. Lilla A kommer säkerligen att fatta tycke för akustiken och skrika gällt i en timme.

Så gott som varje fredag denna termin har vi sjungit med bebisarna och deras mödrar. Jag vet vad varje bebis heter, hur gamla de är och om de ammar eller inte. Dessvärre kan jag inte en mammas namn.

På varje bebissammankomst sker allt enligt bebisarnas perspektiv. Att föräldern skulle ha ett namn och egen personlighet är glömt. Är det så på andra ställen också eller är det bara här folk har så enormt hög integritet så ingen obekant kan få en uns av ens privatliv?

Inte konstigt jag knappt fått någon ny mammakompis. Jag är inte direkt den som bryter mot de sociala koderna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0