Allvar

För min del har allvaret börjat igen. Om än en lugn start med studierna, men vi startade igår. Sambon har intagit sin roll som ledig förälder.

Myntet har två sidor. Jag är otroligt, nästan gränslöst ledsen, samtidigt som glädjen är stor. Det är en ynnest att pappan kan och vill vara hemma. Han får äntligen se hur vardagen med Lilla A är. Men mamma som jag är, gråter jag över att dagarna hemma med min älskade dotter är ändliga.

Men mest är jag tacksam över att fått ett år och två månader med min finaste Lilla A.



Om inläggen blir färre (kan de bli det?) kan det med rätta skyllas på att jag börjat studera igen. Jag är laddad för det sista året på Käftis. Tandläkarexamen den fjärde juni 2010, javisst!
Tillika kan en del av bloggtorkan bero på att vår diskmaskin har varit och är sönder sedan en månad tillbaka. Och sambon har diskat ynka två gånger. Nåja, förändringens tid är här. Ett halvår framöver ska disken, tvätten, matlagningen, införskaffningen av livsmedel, blöjbyten, nattvak, skötväskepackande, det mesta av städningen, strykningen (plus allt det jag glömt) skötas av sambon. Inte av mig!

Hah! För att citera sambons föräldralediga kollega:
"Det är semester att jobba!"

(Jobba=studera för mig.)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Vad skönt med lite ombytta roller. Lycka till med studierna!

2009-09-02 @ 22:28:30
URL: http://mammajezzica.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0