Faster slår huvudet på spiken

På pendeltåget på väg hem beklagar jag mig i telefon över alla världens orättvisor som drabbat mig de senaste veckorna i skolan. Vi funderar även huruvida dessa skall få påverka mitt examensdatum eller ej.

- Om jag tar till de stora tårarna, månne inte nån barmhärtig lärare tar och godkänner mig då, undrar jag.
- Men det är väl ändå onödigt, tycker faster.
- Faktum är att det var så vi lyckades få en handledare till slut. Jag var inne hos studierektorn och brast ut i gråt. Och då hjälpte dom. Han tog sig an oss, kontrar jag.
- Ja, det är inte konstigt att Lilla A tar till gråten också. Hon är precis som sin mamma, fastslår faster.


Ibland är det sjukt frustrerande att börja lipa i de pinsammaste situationer. Och ibland det bästa som kan hända. Folk har svårt att hantera andras gråt alltså. Jag har således en reservplan till examen.

Kommentarer
Postat av: Peppe

Jag hatar att jag ibland börjar gråta när jag bråkar med chefer. Men du kan ha rätt i att vissa männsikor blir helt handfallna när man tar till tårarna och det KAN ju ha sina fördelar...

2010-04-15 @ 21:47:45
URL: http://Livetihelsingfors.blogspot.com
Postat av: Nina

Jo, det är svårt att visa sig svag.



Den stora nackdelen är ändå att man jämt förlorar i gräl med sina föräldrar, syskon eller sambon då ens vinnande argument kvävs i tårar.

2010-04-16 @ 20:33:44
URL: http://somlillamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0