En gång ingen gång

Men hur ofta är FÖR ofta?

Det har sedan en månad tillbaka varit bestämt att vi skall åka inåt landet helgen som kommer. Vi ska gästa sambons studiekompisar. Jämlik som jag önskar vara, överlät jag ansvaret för bokning av resa åt sambon. Trettio dagar senare och minst fem påtryckningar senare har det fortfarande inte hänt något. Kontrollfreaket i mig (den rollen förtärktes med flera tusen sen Lilla A kom till familjen) biter av sig tungan flera gånger om dagen för att kväva resetjatet.

Jämlikhet har varit ämnet som pyrt på bloggar i veckan. För mig handlar jämlikhet (i relationer) mest om delat ansvar och inte om så mycket mer. Delat ansvarstagande - delad beslutsfattning. Inte lätt för en med beslutsångest och en med förstärkt kontrollbehov.

Jag citerar Uppsalatjejen: "Aldrig nöjd, jag blir aldrig nöjd."

Jag är en krävande brud.

Kommentarer
Postat av: Katharina

Aaargh..det HÄR är EXAKT varför jag aldrig, and I repeat, aldrig vågar överlåta resebokningar åt sambon, fö-r det går till på precis samma sätt. En vecka innan får han plötsligt panik och vi måste punga ut med svindyra biljetter. Så nej, jag sköter det. det är surt att dels vara kontrollfrak som gärna skulle ha mer delat ansvar, men å andra sidan veta att ens partner är totalt virrig och oordningssam att det aldrig skulle fungera med delat ansvar..suck..

2010-02-10 @ 23:42:53
URL: http://katharina.papper.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0