Ett steg fram två tillbaka?

I takt med att Lilla A:s antal timmar på dagis ökade, stegrade hennes nappanvändning hemma. Hon, som enbart använt den när hon ska somna, skrek helt plötsligt efter den i de mest oväntade situationer.
- Pii, pii, pii, PIII!!!! skriker hon numera så fort vi ska klä på oss och gå från dagis.

Jag var beredd på att hon skulle gå tillbaka i utvecklingen lite efter dagisstarten, men att hon använder nappen hela tiden hemma och kryper på de smutsigaste ställen hon kan hitta hade jag inte riktigt räknat med. Ni som vet - hur länge ska jag låta henne hållas? Bör jag ingripa?

Hon är bebis då det kommer till sugbehov och motorik, talet är däremot häpnadsväckande.

- Pii dää mamma koo! utbrast Lilla A imorse efter att hon tappat härligheten i farstun.

(Nappen är där vid mammas sko.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0