En kvart med Lilla A

Då min korta skolvecka var till ända igår bytte jag av en fotbollsklädd sambo. Efter en intensiv matlagning (makaroner och prinskorv på stormkok) och hetsig middag tillsammans med en vrålhungrig Lilla A, tonade vi ned oss en aning och lekte lite. Kvarten som följde gick valde jag att fotodokumentera.

Lilla A väljer att placera ringarna på Igan (nyckelpigan) som är på seen (scenen, alltså soffbordet). Hon upprepar taara, taara för varje ring hon lägger på. Efter fem(tio) upprepningar förstår jag - tiara! Lilla A brister ut i stor glädje över att hon gjort sig förstådd.



Tiarorna ramlar av nyckelpigan vid förflyttningen av scenen och Lilla A använder nyckelpigan till sitt rätta syfte, oppa oppa (hoppa).




Snabbt utbrister Lilla A aapa ompa och har således önskat sig en låt (Tänk om jag hade en liten apa). Intensiv jämfotahoppning sker under umpa-umpa delen.



Då låten är slut och hoppenergin utbytt skriker Lilla A uiik (musik) och pekar mot stereon.



Vi väljer skiva. Givetvis är det Lilla A:s barnsångsskiva som får högst (inte flest) röster. Lilla A värmer upp dansgolvet med lite ans, discodans.



En halv låt senare ska även beebis ansa (bebis dansa) samt mamma ocka (mamma och docka) med. Snurrig ringdans snurras.



Efter dansen är alla trötta. Ockan å beebi (Klas och lillebror) måste få oova i aanen (sova i vagnen).



Denna korta stund med Lilla A fick mig att inse hur mycket jag redan har missat i hennes liv. HJÄLP.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Härlig klänning/tunika hon har. Och ni hinner göra massor på 15 minuter. Blir ju helt slut av att läsa det.

2010-05-14 @ 08:07:11
URL: http://michaelasvida.blogspot.com
Postat av: Nina

Jag gillar klänningen också! ;)

Jo, jag förstod samtidigt varför jag är så trött. Men svårt att fatta att inte hon är trött. Hon som verkligen är den som håller i gång!

2010-05-14 @ 09:54:09
URL: http://somlillamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0