Redan i Den åldern?

Sambon berättade häromkvällen att Lilla A sagt sitt första hela sammansatta ord. Innan har de blivit stympade på första delen. Ögon som i glasögon - så har det låtit förut. Det riktigt viktiga ordet, där inget fick missas var: bajskojv.

Ikväll vid läggningen då Lilla A berättade om dagis och dess utflykter utökade hon ordförrådet. Hundbajs och hästbajs.

Mycket enkelspårig utveckling på dagis. Men då avdelningen är i blandade åldrar tas allting efter. Och det är väl det som är roligast för de stora. De i kiss- och bajshumorstadiet.



Kommentarer
Postat av: Michaela

Jag vet så lite om dagis, men anses det inte vara bra att de är i olika åldrar med tanke på att bli social. Tycker att jag läste nån artikel och där konstatera man att systemet i Finland med tanke på det kanske inte är det bästa, eller så var det något annat än socialhet.

2010-05-23 @ 06:13:55
URL: http://michaelasvida.blogspot.com
Postat av: Nina

Jo vi är i nöjda med de blandade grupperna nu. Men sen när hon är äldst på avdelningen kanske det inte är lika kul.

Vi bytte faktiskt dagis efter bara en vecka i kommunal småbarnsgrupp. Där tultade de små (1-2 år) bara omkring utan större stimulans. Det satsades mest på storabarnsgruppen (3-6 år) där. Kändes inte alls okej.

Jag är dock också en dagisnovis!

2010-05-23 @ 10:30:02
URL: http://somlillamy.blogg.se/
Postat av: Katharina

Hehe, ja, det är bra att jag får läsa din blogg så jag vet vad som sedan väntar.

2010-05-26 @ 05:53:19
URL: http://katharina.peppar.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0