Hur man får diagnos tokig av sin sambo

Att vara kompis med en second hand fanatiker är kanske inte alltid så lätt*. Lägligt innan ett två årskalas förra veckan såg jag potential i ett utomordentligt barnkök. I rena loppisberusningen gav jag en ytterst blygsam summa för härligheten och bar hem det. Väl hemma berättade jag min plan för sambon, varav han svarade:
- Du är allt bra modig. Ge loppissaker i födelsedagspresent!**

I min iver att piffa till köket, sydde jag även ett förkläde. I ett färgglatt tyg som jag hade hemma. Då sambon fick syn på detta:.
- Nä-ä. Ska du bara ge tjejiga*** saker?

På minuten då sambon slutade sitt arbetsskift ringde han för att höra hur presenten mottagits****. Han var allt nöjd ändå.



* Hur lätt är det att säga nej till en fanatiker? Jag ska sluta.
** Och mumlade att han hade tur som skulle jobba då och slapp pinsamheten.
*** Syster Mellan undrade om han missat att han är tillsammans med en jämställdhetspolis. (För att fortsätta på temat.)
**** Presenten var minst lika stor som killen och han lekte förtjust från första stund.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Om Arthur sku få nåt begagnat sku jag bara tycka att det är jätteroligt, för viss leksaker är ju så kortlivade och känns dumt att nån satsat massa pengar på sånt.

2010-10-19 @ 20:33:17
URL: http://michaelasvida.blogspot.com
Postat av: Nina

Det var lite så jag tänkte också. Att de ska känna sig fria att slänga/ge vidare då han lekt klart med leksaken! Och att det inte är värt nypris.

2010-10-20 @ 21:07:16
URL: http://somlillamy.blogg.se/
Postat av: Stella

Petros är jätteförtjust i köket (och förklädet!) och jag har fått låtsasäta massor av godsaker som han lagat!

Spelar verkligen ingen roll att det är begagnat, för honom är det ju nytt!

2010-10-27 @ 12:10:21
Postat av: marica

loppisgrejjer är ganska bra pesenter tycker jag! fint kök! och en glad moder jord som gillar återbrukning!

2010-11-10 @ 14:21:51
URL: http://www.maricaost.hotmail.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0